Η βιομηχανία των αρωμάτων είναι εκτεταμένη και διαθέτει μια μακρά ιστορία γεμάτη ενδιαφέροντα γεγονότα και πληροφορίες. Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Τότε συνεχίστε την ανάγνωση. Σε αυτό το άρθρο, έχουμε συγκεντρώσει για εσάς τις πιο συναρπαστικές πληροφορίες που σχετίζονται όχι μόνο με τα ίδια τα αρώματα, αλλά και με τους δημιουργούς τους.
Ενδιαφέροντα γεγονότα για τη βιομηχανία των αρωμάτων που ίσως δεν γνωρίζατε
Η βιομηχανία των αρωμάτων κρύβει πολλά συναρπαστικά στοιχεία. Μερικά από αυτά είναι:
- Η βιομηχανία των αρωμάτων έχει μια πλούσια ιστορία που φτάνει μέχρι την αρχαιότητα. Αρχαίοι πολιτισμοί όπως η Αίγυπτος, η Ελλάδα και η Ρώμη χρησιμοποιούσαν αρώματα κυρίως για τελετουργίες, θεραπεία και προσωπική υγιεινή.
- Το άρωμα δεν έχει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης, αλλά το άρωμά του αλλάζει με τον χρόνο. Γι’ αυτόν τον λόγο, συνιστάται να το χρησιμοποιείτε μέσα σε 3 έως 4 χρόνια από την αγορά του και στη συνέχεια να το αντικαθιστάτε με ένα νέο.
- Η λέξη "άρωμα" προέρχεται από τη λατινική φράση «per fumum», που σημαίνει «μέσω του καπνού». Η ονομασία αυτή προέκυψε από τις πολυτελείς γιορτές του αυτοκράτορα Νέρωνα, ο οποίος κατά τη διάρκεια των εορτασμών του άφηνε ροδόνερο και γιασεμί να ρέουν από τα σιντριβάνια του, γεμίζοντας τον αέρα με αρώματα.
- Ο ακριβής χρόνος δημιουργίας του πρώτου αρώματος δεν είναι γνωστός, αλλά η πρώτη καταγεγραμμένη χημικός και αρωματοποιός ήταν μια γυναίκα με το όνομα Tapputi, η οποία έζησε στη Μεσοποταμία γύρω στο 1200 π.Χ.
- Το σύγχρονο άρωμα (ένα μείγμα αιθέριων ελαίων και αλκοόλ) δημιουργήθηκε το 1310 και προοριζόταν για τη βασίλισσα Ελισάβετ. Περιείχε δεντρολίβανο, θυμάρι και λουίζα.
- Πολλά από τα σύγχρονα αρώματα δεν παράγονται από φυσικά συστατικά, αλλά από συνθετικές ενώσεις που μιμούνται τις μυρωδιές λουλουδιών, φρούτων και άλλων συστατικών
- Εκτός από τα κλασικά αρώματα, υπάρχουν επίσης τα λεγόμενα niche αρώματα. Στόχος τους είναι να προσελκύσουν απαιτητικούς και τολμηρούς πελάτες που αναζητούν κάτι ασυνήθιστο και πρωτότυπο. Η παραγωγή niche αρωμάτων δεν στοχεύει κυρίως στο εμπόριο, αλλά περισσότερο στη δημιουργικότητα, και σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να είναι avant-garde.
Το πιο δημοφιλές άρωμα είναι το Chanel No. 5
Η μάρκα Chanel ανήκει στις πιο διάσημες και αναγνωρισμένες στον κόσμο της αρωματοποιίας. Η ιστορία της ξεκίνησε το 1910, όταν επικεντρωνόταν κυρίως στη μόδα. Όλα όμως άλλαξαν το 1921, όταν η μάρκα παρουσίασε στην αγορά το εμβληματικό άρωμα Chanel No. 5, το οποίο δημιουργήθηκε από τον Ernest Beaux στο Grasse, την πρωτεύουσα της γαλλικής αρωματοποιίας.
Το Chanel No. 5 έγινε εξαιρετικά δημοφιλές επειδή διέφερε από τα περισσότερα αρώματα της εποχής, τα οποία ήταν soliflores, δηλαδή αναπαριστούσαν το άρωμα ενός μόνο λουλουδιού και συχνά έμοιαζαν μεταξύ τους.
Η Gabrielle Chanel ανέθεσε στον Beaux τη δημιουργία ενός εντελώς διαφορετικού αρώματος – μιας σύνθετης δημιουργίας που θα περιλάμβανε πολλές διαφορετικές νότες. Το τολμηρό αυτό πείραμα στέφθηκε με επιτυχία, δημιουργώντας μια εντελώς νέα κατηγορία αρωμάτων.
Γνωρίζατε ότι…
… η δημοτικότητα του Chanel No. 5 επηρεάστηκε σημαντικά και από το έξυπνο μάρκετινγκ; Η Gabrielle Chanel γνώριζε ότι ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του αρώματος της και να το καθιερώσει ως πολυτελές προϊόν ήταν να αξιοποιήσει τη δύναμη των διασημοτήτων. Η πρώτη μεγάλη σταρ που συνέβαλε στη φήμη του ήταν η Marilyn Monroe, η οποία εμφανίστηκε σε διαφήμιση του Chanel No. 5 τη δεκαετία του 1960, ενισχύοντας την εικόνα του ως διαχρονικού και εμβληματικού αρώματος.
Το Dior J'adore περιέχει περισσότερα από 80 συστατικά
Το Dior J'adore είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αρώματα του οίκου Dior. Εκτός από το κομψό, θηλυκό μπουκάλι του, που θυμίζει δάκρυ, ξεχωρίζει και για τη σύνθεσή του, η οποία είναι εξαιρετικά πλούσια.
Περιλαμβάνει πάνω από 80 διαφορετικά συστατικά, από περγαμόντο και σανταλόξυλο έως γιασεμί, κόκκινο πορτοκάλι και τριαντάφυλλο. Αυτό το μοναδικό μείγμα το καθιστά μια εξαιρετική επιλογή για κάθε γυναίκα που αγαπά τις εκλεπτυσμένες, πολυδιάστατες αρωματικές συνθέσεις.
Το εμβληματικό μπουκάλι του Guerlain Shalimar
Η μάρκα Guerlain φημίζεται όχι μόνο για τα μοναδικά της αρώματα, αλλά και για τα περίτεχνα μπουκάλια της.
Το άρωμα Shalimar διαθέτει ένα μπουκάλι με σχέδιο που αντλεί έμπνευση από τις μαγευτικές κήπους Shalimar. Το σχήμα και τα μοτίβα του αντικατοπτρίζουν τη γοητεία της περιοχής, ενώ το χαρακτηριστικό καπάκι σε σχήμα βεντάλιας θυμίζει τη διαχρονική ομορφιά των υδάτινων σιντριβανιών της.
CK One – Το πρώτο unisex άρωμα
Το 1994, ο οίκος Calvin Klein έφερε επανάσταση στον κόσμο της αρωματοποιίας, παρουσιάζοντας το CK One, το πρώτο άρωμα που είχε σχεδιαστεί για να φοριέται εξίσου από άνδρες και γυναίκες.
Παρόλο που αρχικά υπήρχαν αμφιβολίες σχετικά με την αποδοχή ενός unisex αρώματος, το CK One κατέκτησε γρήγορα το κοινό. Η τεράστια δημοτικότητά του επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι μέσα στις πρώτες 10 ημέρες από την κυκλοφορία του απέφερε πάνω από 5 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '90, είχε καθιερωθεί ως εμπορικό φαινόμενο, με ετήσια έσοδα που έφταναν τα 90 εκατομμύρια δολάρια.
Γνωρίζατε ότι…
.… το άρωμα αλλάζει και εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου πάνω στο δέρμα; Κάθε άρωμα αποτελείται από τρία επίπεδα – τις νότες κορυφής, τις νότες καρδιάς και τις νότες βάσης, που αποκαλύπτονται σταδιακά.Οι νότες κορυφής είναι συνήθως ελαφριές και φευγαλέες, καθώς εξατμίζονται γρήγορα μετά την εφαρμογή.
Οι νότες καρδιάς, οι οποίες περιλαμβάνουν συχνά βότανα, λουλούδια και μπαχαρικά, διαρκούν περισσότερο και αναδεικνύονται μόλις ξεθωριάσουν οι νότες κορυφής.
Οι νότες βάσης, που περιέχουν συστατικά όπως ξύλο, κεχριμπάρι ή μόσχο, είναι οι πιο ανθεκτικές και γίνονται πιο αισθητές αρκετές ώρες μετά την εφαρμογή του αρώματος.
Αυτή η αρωματική εξέλιξη είναι αυτό που κάνει κάθε άρωμα μοναδικό σε κάθε άτομο!
Το άρωμα που επιβλέφθηκε από τον ίδιο τον Saint Laurent
Ο οίκος Yves Saint Laurent διαθέτει μια πλούσια συλλογή αρωμάτων, αλλά το πιο εμβληματικό από όλα είναι το Opium.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα γεγονότα που συνδέονται με τη δημιουργία του είναι ότι ο ίδιος ο Yves Saint Laurent επέβλεψε ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής του. Συμμετείχε ενεργά στην επιλογή των αρωματικών συστατικών, στον σχεδιασμό του μπουκαλιού, αλλά και στη δημιουργία της διαφημιστικής καμπάνιας, στην οποία πρωταγωνιστούσε η διάσημη μοντέλο Jerry Hall.
πηγή: Koku.gr
Το άρωμα που επέκτεινε την επιχειρηματική δραστηριότητα του οίκου Nina Ricci
Ο διάσημος οίκος μόδας Nina Ricci ξεκίνησε τη δραστηριότητά του αποκλειστικά με την πώληση ρούχων. Ωστόσο, για να επεκτείνει την επιχειρηματική του δραστηριότητα και να προσεγγίσει κάθε γυναίκα, το 1948 λάνσαρε το άρωμα L'Air du Temps.
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, το L'Air du Temps έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα αρώματα της εποχής, συμβάλλοντας στη διεθνή αναγνώριση του οίκου Nina Ricci, όχι μόνο στη Γαλλία, αλλά και παγκοσμίως.